Yhdistyksen Instagram tilillä toteutettiin Instagram takeover -kampanja elo- syyskuussa. Kampanjassa viisi yhdistyksen jäsentä otti Instagram tarinat haltuunsa kukin kolmen päivän ajaksi ja kertoi elämästään verenvuototaudin kanssa. Kampanjan tarkoituksena oli tarjota arvokasta vertaistukea muille verenvuototauteja sairastaville sekä lisätä tietoisuutta elämästä verenvuototautien kanssa.
Idea kampanjaan saatiin kesäkuussa EHC:n Leadership konferenssissa keskusteltaessa Tanskan hemofiliayhdistyksen somevastaavan kanssa. Saamamme palautteen ja toiveiden perusteella, sovelsimme heidän ideaansa meille sopivaksi. Mukaan saimme viisi vapaaehtoista avaamaan omaa arkeansa.
Kampanjan aikana pääsimme kurkistamaan kolmen päivän ajan kunkin mukana olleen arkeen ja kuulemaan heidän tarinansa. Mukana oli kolme lapsiperhettä sekä kaksi nuorta. Kampanjan aikana julkaistut Instagram tarinat löytyvät nyt profiilin kohokohdat osiosta.
Kampanja oli kaikin puolin onnistunut ja suuri kiitos siitä kuuluu vapaaehtoisille. Ideasta kampanjaan ja avusta sen toteuttamisessa haluamme kiittää Tanskan hemofilia yhdistystä.
Anders Korpilahti